شرایط تعویض و بازگشت کالا

۲روز گارانتی تعویض و بازگشت کالا

حفظ حقوق و جلب رضایت مشتری همیشه از اولویت‌های مجموعه پرشین بوده است. در این راستا پرشین می‌کوشد مراحل تامین و ارسال کالاها، در نهایت دقت و توجه صورت گیرد تا مشکلی متوجه کالا و محصول فروخته شده به مشتری نباشد. پرشین در تلاش است تا بتواند محصولی مطلوب ارائه کند که تمام انتظار مشتری را برآورده سازد.
از اقدامات مهمی که فروشگاه اینترنتی پرشین برای سهولت خرید مشتری انجام داده، ۲ روز گارانتی تعویض یا بازگشت کالا است. طبق این خدمات شرایطی فراهم است که مشتری بتواند در صورت راضی نبودن از کالا، آن را با کالای دیگری جایگزین کند یا کالا را بازگرداند. این خدمات در شرایط خاص به مشتری ارائه می‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مقررات مرتبط با ۲ روز گارانتی تعویض و بازگشت کالا
قانون و مقرراتی برای شرایط ۲ روز گارانتی تعویض و بازگشت کالا در فروشگاه اینترنتی پرشین وجود دارد که خریدار ملزم به پیروی از آن‌ها است. توجه داشته باشید که این خدمت تنها تا ۲ روز بعد از دریافت کالا برقرار است و در صورت مشاهده مغایرت کالا، خریدار باید موضوع را ظرف ۲۴ ساعت به کارشناسان پرشین اطلاع دهد. در غیر این صورت پرشین هیچگونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

به طور کلی مقررات (۲ روز گارانتی تعویض و بازگشت کالا) شامل موارد زیر است:

۱. کالا یا محصولی که قرار است مشمول گارانتی تعویض کالا شود، باید قبل از گذشت ۲ روز از زمان خرید، به مجموعه بازگردانده شود. در غیر این صورت شرایط گارانتی تعویض کالا برقرار نخواهد بود. همچنین مغایرت کالا، نهایتا ظرف مدت ۲۴ ساعت باید به کارشناس پشتیبانی پرشین اطلاع داده شود.
۲. هرگونه استفاده ناصحیح، دستکاری، تعمیر، حمل و نقل نادرست و اعمال مشابه، گارانتی محصول را به کلی باطل می‌کند.
۳. درصورتی که کاربر برای خرید کالا از کد تخفیف استفاده کرده باشد و بخواهد از گارانتی تعویض یا بازگشت کالا استفاده کند، طبق قوانین پرشین کد تخفیف مجددا قابل استفاده نخواهد بود. در این مورد کاربر موظف است برای تعویض کالا مابقی وجه را بپردازد. در صورت بازگشت کالا، اصل پول پرداخت شده به حساب خریدار بازگردانده می‌شود.
۴. کاربر موظف است، هرگونه اشکال یا ایراد‌های فنی کالای دریافت شده را قبل از مدت زمان ۲ روز به کارشناسان مجموعه اطلاع دهد. در صورتی که ایراد یا مشکل سفارش مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد، هماهنگی لازم برای برگشت کالا توسط خریدار انجام خواهد شد.
۵. جهت استفاده از ۲ روز گارانتی تعویض کالا، کاربر باید تمامی متعلقات سفارش و محصول که شامل: فاکتور، کارتن، جعبه اصلی و… می‌شود را نزد خود نگه دارد.
۶. محصولی که برای بازگشت تایید می‌شود، باید در شکل اولیه وهمراه با تمام لوازم جانبی و متعلقات به پرشین ارسال شود. اگر در محصول پس گرفته شده کمبودی مشاهده شود، تعویض کالا انجام‌پذیر نخواهد بود.
۷. هرگونه آسیب که به کارتن یا جعبه اصلی وارد شود، ضمانت گارانتی ۲ روزه کالا را باطل می‌کند. این آسیب شامل: پاره و مخدوش شدن، حذف شدن شماره سریال، برچسب زدن، نوشتن آدرس، توضیحات، نام و هر مورد دیگری است که شکل ظاهری کارتن را از حالت اولیه خارج کرده باشد.
۸. کالاهای دسته مد و پوشاک (لباس‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه) در صورتی پس گرفته می‌شوند که در شرایط اولیه باشند. اگر اثری از لکه، بوی عطر و بدن روی لباس دیده شود کالا تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.
۹. در صورتی که مغایرت رنگ، سایز و … در محصول، قبل از بازکردن آن قابل مشاهده باشد، خریدار نباید پلمپ محصول را باز کند. در این موارد مغایرت محصول باید قبل از ۲۴ ساعت به کارشناسان پرشین گزارش داده شود و محصول در شرایط اولیه بازگردانده شود. کاربر موظف است قبل از باز کردن پلمپ محصول مشخصات روی جعبه را با سفارش خود مطابقت دهد. در غیر این صورت عواقب ناشی از بازکردن محصولی که اشتباه ارسال شده به عهده مشتری خواهد بود.
۱۰. انصراف از خرید و مرجوع کردن محصول از پرشین، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که هیچ دخل و تصرفی در محصول صورت نگرفته باشد. کارتن، جعبه و جزئیات بسته‌بندی محصول مثل: پلمپ و شیرینگ نباید باز شوند. همچنین برچسب‌های محصول نباید دستکاری و مخدوش شده باشند.
۱۱. از آنجا که پرشین فعالیت خرده‌فروشی آنلاین دارد، انصراف و مرجوعی کالا فقط توسط خریدا یا همان مصرف‌کننده امکان‌پذیر خواهد بود.
۱۲. خرید یک محصول در تعداد بالا بر مبنای سیاست‌های مصرف خریدار نیست و شامل حق انصراف و مرجوعی کالا نمی‌شود. همچنین در صورت انصراف از سفارش، هزینه ارسال با مشتری است.

لازم به ذکر است که هرگونه نقض مطالب بیان شده و استفاده از محصول، قابلیت مرجوعی و انصراف از خرید را از بین می‌برد.

توجه:
کالاهایی که باید توسط نیروی شرکت مربوطه و به طور تخصصی نصب شوند، نباید دستکاری و باز شده باشند. این محصولات تنها در صورتی شامل خدمات پس از فروش می‌شوند که توسط فرد تایید شده، توسط شرکت خدمات‌دهنده راه‌اندازی شوند. برای استفاده از این نوع کالاها مشتری باید با شرکت مربوطه و یا نمایندگی مجاز آن محصول تماس بگیرد. در غیر این صورت، هیچگونه خدمات پس از فروش یا گارانتی شامل آن‌ها نمی‌شوند.

 

شرایط بازگشت محصول به پرشین

در صورتی که مشتری قصد بازگشت یا تعویض کالا را دارد، قبل از هر اقدامی ابتدا باید با پشتیبانی پرشین تماس بگیرد تا کارشناسان ما بهترین راهنمایی را ارائه دهند.
شرایط بازگشت محصول به پرشین به شرح زیر است:
۱. بازگرداندن محصول قبل از هماهنگی با پرشین قابل پذیرش نخواهد بود. راه‌های ارتباطی با پرشین از طریق تلفن با شماره   ۰۹۱۲۷۰۲۶۱۲۲ و ایمیل info@persianshoping.ir در دسترس است.
۲. محصولی که به پرشین بازگردانده می‌شود باید از لحاظ شکل و ظاهر به صورت اولیه باشد و تمامی متعلقات به همراه آن بسته‌بندی شده باشد. در صورتی که کالا ناقص ارسال شود، ضمانت شرایط بازگشت کالا باطل می‌شود.
۳. پاره و مخدوش شدن جعبه، حذف شدن شماره سریال، برچسب زدن، نوشتن آدرس و توضیحات و… کالا را از گارانتی تعویض و بازگشت کالا خارج می‌کند.
۴. مشتریان تهرانی برای ارسال کالا و هماهنگی پیک جهت تحویل گرفتن محصول باید با پشتیبانی پرشین در تماس باشند. در صورتی که در لحظه تحویل، آسیب‌دیدگی کالا مشهود باشد، مشتری می‌تواند از تحویل گرفتن کالا خودداری کند و موضوع را به پرشین اطلاع دهد.
۵. مشتریان شهرستانی می‌توانند از “پست پیشتاز” برای بازگشت محصول استفاده نمایند. لازم به ذکر است شرایط پرداخت هزینه عودت کالا توسط پرشین، تنها در صورتی انجام می‌شود که مشتری محصول را از طریق پست پیشتاز ارسال کرده باشد. (اگر مشتری شهرستان هستید، هنگام بازگشت کالا هزینه ارسال را پرداخت کنید. پس از تایید کالا توسط کارشناسان پرشین، هزینه ارسال پس از ارائه فاکتور، طبق تعرفه‌های شرکت پست و قوانین و دستورالعمل‌های پرشین برای شما واریز خواهد شد. جهت دریافت هزینه، قبض پستی با مهر شرکت پست را همراه با بسته خود به پرشین ارسال کنید. همچنین تصویر آن را نیز به آدرس ایمیل info@persianshoping.ir ارسال کنید.)
۶. بازگرداندن فاکتور خرید با محصول الزامی است. در صورتی که دسترسی به فاکتور وجود ندارد یا کالا به صورت هدیه برای شخص دیگری خریداری شده است، باید از ایمیل ارسال شده توسط پرشین پرینت گرفته و همراه با محصول ارسال شود.
۷. پرشین هزینه بازگرداندن محصولاتی که شامل شرایط تعویض و بازگشت کالا می‌شوند را پرداخت می‌کند. در صورتی که محصول به دست کارشناسان پرشین برسد و مشکل محصول تایید نشود، هزینه بازگرداندن کالا با فرستنده (خریدار) خواهد بود. در این صورت هیچ مسئولیتی به عهده پرشین نخواهد بود.
۸. اگر محصول دریافت شده شامل: رمز عبور (password)، آی دی، اپل آیدی (apple id)، الگوی رمز (pattern) و… باشد باید همراه با کالا ارسال شود. بهتر است اطلاعات پشت فاکتور یادداشت شوند و همراه با کالا ارسال شوند.
۹. در صورت انصراف از خرید و یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان پرشین، هزینه بازگرداندن کالا به عهده مشتری (خریدار) خواهد بود. معیار وجود مغایرت در کالا “مشخصات کالا” و “مشخصات فنی” محصول است که مشتری باید توجه کافی به این موارد را داشته باشد تا قبل از گذشت ۲ روز، مشکل را به پرشین اطلاع دهد.
۱۰. آسیب فیزیکی و ظاهری کالا، نهایتا باید تا ۲۴ ساعت از طریق راه‌های ارتباطی به پرشین گزارش داده شوند. کالای آسیب‌دیده به همراه تمامی متعلقات آن، باید در بسته‌بندی اولیه به همراه تاییدیه و صورت‌جلسه شرکت حمل و نقل (سفارش شهرستان) به پرشین بازگردانده شود.
۱۱. اگر مشتری قصد تعویض کالا را داشته باشد و محصول قابل تعویض نباشد، مبلغ اصلی پرداخت شده توسط مشتری (بنا به فاکتور صادر شده) به طور میانگین ظرف ۴۸ ساعت به حساب خریدار واریز می‌شود.
۱۲. اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و کارشناسی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری (خریدار) ایجاد نمی‌کند و پرشین در برابر تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا “درج شده در فاکتور” به مشتری را می‌پذیرد.

 

کالاهایی که شامل گارانتی ۲ روز تعویض و بازگشت کالا نمی‌شوند:

۱. شرایط بازگرداندن کالا شامل لوازم و قطعات مصرفی مثل: جوهر، کارتریج چاپگر (پرینتر) و قطعات کامپیوتر مثل: کارت گرافیک، مادربرد، پردازنده و محصولاتی از این قبیل نمی‌شود.
۲. کالاها و محصولاتی که در استفاده از آن از لحاظ بهداشتی حساسیت وجود دارد مثل: لباس زیر، بعضی از لوازم آرایشی و بهداشتی و… شامل گارانتی تعویض و بازگشت کالا نمی‌شوند.

لازم به یادآوری است که تمامی مباحث درج شده در این صفحه، پس از تایید کارشناسان پرشین قابلیت اجرا خواهند داشت. درصورتی که کالای دریافت شده توسط مشتری در دسته‌بندی‌های گفته شده قرار نگیرد، شامل گارانتی تعویض وبازگشت نخواهد بود و مجموعه پرشین تعهدی بر ارائه این خدمت نخواهد داشت.

توجه:
پس از بررسی و کارشناسی محصولات مرجوعی توسط پرشین، در صورتی که محصول خارج از ضوابط و قوانین درج شده در این صفحه مرجوع شده باشد و یا بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورتی که مشتری از دریافت کالا به هر نحو خودداری کند، محصول به مدت یک ماه به صورت امانت در پرشین باقی مانده و پس از آن پرشین هیچگونه مسئولیتی را در برابر محصول، زیان های وارده و یا مفقود شدن آن به عهده نخواهد داشت.

راه‌های ارتباطی و آدرس پستی پرشین
کالاهای مرجوعی باید به آدرس پستی زیر ارسال شوند:
تهران – میدان خراسان – خیابان خاوران – خیابان دربندی – کوچه میرجعفری – پلاک ۳۶ – ط۲

راه های ارتباطی با پرشین
ایمیل: info@persianshoping.ir
شماره‌های تماس:

۰۹۱۲۷۰۲۶۱۲۲
۰۲۱۳۶۳۱۷۴۵۶

 

X